Három apró trükk, hogyan főzzünk egészségesebben!

July 21, 2017

Iklódi Dórit sokaknak nem kell bemutatni: a fiatal blogger évek óta az egészséges és tudatos étkezés élharcosa. Írásaiban nemcsak kulináris élményeit és receptjeit osztja meg az olvasókkal, hanem arra is figyel, hogy amit kínál, az minőségi, mégis mindenki számára elérhető legyen. Az Egyszülős Magazinnak most arról írt, hogyan lehet már egészen apró trükkökkel egészségesebb ételeket varázsolni a kicsik asztalára, úgy, hogy még a válogatósabb csemeték se vegyék észre a változást.

 

 Iklódi Dóri blogjában rengeteg egészséges receptet oszt meg az olvasókkal. Fotó: Török Anna Photography



Egészségesen és tudatosan étkezni sokszor nem tűnik egyszerű feladatnak, pláne, ha munka után gyorsan kell a sok kis éhes szájat megetetnünk. Az egészségtudatos étkezés már a heti menü megtervezésénél és az alapanyagok beszerzésénél kezdődik, de fontos észben tartani azt is, hogy hiába vesszük meg a vitamindús, minőségi alapanyagokat, ha azokat a sütés-főzés során nem megfelelő módon készítjük el.

Nem kell ördögtől való dolgokra gondolni, nem kell újra megtanulni főzni, hiszen pár egyszerű, apró tippel máris egészségesebbé tehetjük a fogásokat. Ezektől pedig egészen biztos, hogy a gyerekek sem fognak idegenkedni.

 

1.    Használj sütőzacskót!

Az olajban vagy zsírban sütés helyett sokkal kímélőbb, ha sütőzacskót használunk akár a húsok, akár a zöldségköretek elkészítésénél. A húst vagy zöldséget ugyanúgy befűszerezzük, mint ahogy szoktuk, szépen befektetjük a sütőzacskóba, és lezárjuk a végét. A husit vagy zöldséget így zacskóstól befektetjük egy tepsibe, majd egy tű segítségével egy pár lyukat szúrunk rá, hogy a gőz el tudjon távozni. Ha már jónak ítéljük meg, és már csak pirítani szeretnénk, akkor óvatosan kivágjuk a zacsit és bent hagyjuk pár percig pirulni az ételünket. Ez az eljárás azért jó, mert nem használunk feleslegesen zsiradékot, a saját levükben párolódnak meg a finomságok.

 

2.    Süsd sütőben a panírozott ételeket!

Mi, magyarok, imádjuk a rántott dolgokat, és nem is vagyunk hajlandóak lemondani róla. Nem is kell, hiszen ezt is egészségesebbé lehet tenni! A panírozásnál a fehér liszt helyett használjunk fele részben teljes kiőrlésű lisztet, és a panírmorzsából is vehetünk teljes kiőrlésű verziót. A teljes kiőrlésű pedig azért sokkal jobb, mert lassabban szívódik fel a szervezetünkben, nem dobja meg a vércukorszintet hirtelen, és nem éhezünk meg újra olyan hamar, mint a fehérliszt esetében. Ki ne akarna tovább jóllakott lenni? :)

A sütésnél az egyik legnagyobb baj a panírozott ételekkel, hogy megszívják magukat a zsiradékkal, így rengeteg plusz kalóriát tartalmaz. Viszont ha egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, belehelyezzük a bepanírozott husikat és lekenjük vagy lefújjuk egy kis olajjal, akkor ugyanúgy megsülnek finom ropogósra a sütőben is, mint hagyományos módon. Ha nem légkeveréses a sütőnk, akkor félidőben érdemes megfordítani a husikat!

3.    Sűríts saját alapanyaggal!

A magyar konyhában jellemző a rántás vagy habarás, ami sajnos a fehérliszt és a zsíros tejföl miatt nem a legszerencsésebb módszer. Egy fokkal jobb megoldás, ha a fehérlisztet legalább kiváltjuk teljes kiőrlésű lisztre vagy zabpehelylisztre, de még jobb, ha a krémleveseket vagy főzelékeket saját magukkal sűrítjük. Mit is jelent ezt?Amikor megfőtt a főzeléknek vagy krémlevesnek való zöldség, akkor 2 merőkanállal kiveszünk belőle főzővízzel együtt, és egy botmixer segítségével összepürésítjük, majd visszaöntjük a többihez. Forralunk rajta, hagyjuk felrottyanni, és így fog besűrűsődni az ételünk.

Ha szeretnénk egy kicsit tudatosabban étkezni, akkor érdemes ilyen kis trükkökkel kezdeni, hiszen ezek könnyen megvalósíthatók, és még a gyerekek sem veszik észre, hogy nem a megszokott étel kerül a tányérukra.

 

Még több receptet találsz Dóri blogján.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload