Nincs semmi kifogás: igenis lehet egyszülőként is sportolni

April 15, 2018

Ha ahhoz sincs erőd, hogy reggel felkelj és megteríts a gyerekeknek, honnan lenne energiád a testedzésre? A kérdés teljesen jogos, de egy dolgot nem vesz figyelembe: a rendszeres sport nemcsak az életet hosszabbítja meg, de a mindennapokat is könnyebbé teszi. Igen, az egyszülőkét is.

 

 Illusztráció: Jenny Hill/Unsplash

 

Azt nem tagadjuk, hogy egyedülálló szülőként a szokásosnál is nehezebb beilleszteni a mozgást a napi rutinba. Amikor alig van időd magadra, a pénzügyi nehézségeket nem is említve, valószínűleg az edzőterem az utolsó dolog, ami az eszedbe jut. Ebben a cikkben mi mégis megpróbáljuk elmagyarázni, miért érdemes mégis hetente sportolnod.

 

Az a bizonyos motiváció

 

Ismerjük el, még ha időnk van is rá, gyakran a motiváció hiánya az, ami visszatart attól, hogy elmenjünk sportolni. Szakértők szerint ilyen esetben az a legjobb, ha tisztázzuk magunkban, miért is van szükségünk a mozgásra. Bármilyen furcsa, de a fogyás ígérete ilyenkor nem elég: sokkal hasznosabb, ha például arra gondolunk, hogy egészségesebbek leszünk tőle, nem fog fájni minden nap a derekunk és több időt tölthetünk aktívan a gyermekeinkkel időskorunkban. Ha ezekre gondolunk, amikor legszívesebben kihagynánk az edzést, talán könnyebben megy majd.

 

Időhiány és társai

 

Egyszülőként valószínűleg szabadidőből van a legkevesebb a tarsolyunkban, de ha tényleg akarsz sportolni, meg fogod rá találni az időt. Fontos, hogy nem feltétlenül kell minden nap órákat az edzőteremben töltened, az is csodákra képes, ha csak egy fél órára elmész futni a ház körül, vagy otthon végigcsinálsz egy fitneszvideót. Vannak szülők, akik kora reggel szeretnek sportolni, mások az estét választják, de igazából az a lényeg, hogy legyél kreatív. Nem árt, ha erre az időre rá tudod bízni valakire a gyereket, de ez sem feltétlenül szükséges: ha még pici, elmehetsz vele babakocsis futásra, ha nagyobb, akkor rengeteg olyan terem akad, ahol van gyermekmegőrző. Ha pedig még nagyobb, akkor már otthon is hagyhatod, vagy viheted magaddal, hogy együtt sportoljatok.

 

Anyagi nehézségek

 

Az edzőterem nem olcsó, ezért előfordulhat, hogy nem engedheted meg magadnak. Ez sem baj, csak meg kell találni az alternatívákat. Sok helyen olcsóbb a bérlet, ha reggel mész, esetleg nem csúcsidőben, de akadnak kedvezményes kártyák is. A futáshoz csak egyszer kell beszerezned egy jó futócipőt, utána már ingyen van. Rengeteg településen az önkormányzat kedvezményes tornaórákat kínál, érdemes itt is körülnézni, és akkor még nem is beszéltünk a rengeteg ingyenesen hozzáférhető fitneszvideóról az interneten.

 

Kell egy kis energia

 

Most, hogy már motivált is vagy, időt is tudsz szakítani a sportra és az anyagiakat is megoldottad, már csak egyetlen kérdés maradt hátra: hogyan lesz mindenre energiád? Nem fogunk áltatni, az első napok kifejezetten nehezek lesznek, hiszen a szülőség miatt valószínűleg egyébként is keveset alszol és fáradt vagy. Egy dolgot azonban soha ne feledj: a sport tényleg plusz energiád ad. Ez az, amit csak elkezdeni nehéz: minél többször csinálod, annál könnyebb lesz és annál több erőt ad a mindennapokhoz. Ha pedig rendszeresen sikerül beiktatnod a napirendedbe, a végén azt veszed majd észre, hogy hiányozni fog, ha kimarad egy-egy edzés. Akkor mondhatod igazán, hogy jó úton jársz.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload