Nem kell megijedni, ha hetekig csak virslit eszik a gyerek

August 21, 2017

Felkelünk, beugrunk a zuhany alá, lehajtunk egy kávét, és jó esetben pár falat kiflit is bedobunk mellé. Röviden így lehetne összefoglalni a magyarok reggelizési szokásait. Pedig az egészséges reggelihez igazán nem kell nagy erőfeszítés, még akkor sem, ha édesanyák vagyunk. Erre próbál ötleteket adni Szabó Jucus blogger, akinek most jelent meg első szakácskönyve, az 5 hozzávalós reggelik.

 

 Szabó Jucus receptjeihez elég öt hozzávaló, de így is laktatóak és egészségesek

 

 

Mi inspirált a könyv megírására?

 

A blogom hobbiként indult. Kisfiam születésekor úgy éreztem, hogy az anyaszerep mellett szükségem lesz még valamire, ami kiszakít az etetés, pelenkázás, rendrakás világából. Mivel vendéglátóipari főiskolán végeztem, a főzés mindig is jelen volt az életemben. Így kézenfekvőnek tűnt, hogy a receptjeimet osszam meg a nagyvilággal. Aztán a blogírás folytatódott akkor is, amikor megszületett a kislányom. Egyre többen olvastak, egyre több pozitív visszajelzést kaptam az olvasóimtól. Aztán egyszer valaki megkérdezte, hogy miért nincsen szakácskönyvem? Bakancslistámon mindig ott volt, de soha nem is mertem vele foglalkozni. Aztán ez a kérdés elindított az úton, aminek az eredményt ma már a kezemben tarthatom.

 

Miért pont reggeli receptekről van szó?

 

Szeretek reggelizni, és szeretem, ha a család is együtt reggelizik, ahogy ezt mi is tettük gyerekkoromban a szüleimmel. Mi a hétköznapokon is egy közös reggelivel indítunk. Tele pocakkal és egy kis beszélgetéssel, már is jó lendületet adunk a napnak. De annak is nagyon jó hangulata van, mikor a barátnőimmel egy hétköznap meglógunk a teendők elől, és ráérősen, csacsogósan reggelizünk egyet. Ezek a lopott reggelek, annyira fel tudnak tölteni, hogy utána nincsenek leküzdhetetlen akadályok!

 

 A zabkását akár mangóvirággal is lehet ízesíteni, máris változatosabb lesz

 

Miért pont öt hozzávalóból készíted őket?

 

Mert kevesebb, de jól átgondolt hozzávalóból a főzés is gyorsabban megy. Ha kevesebb hozzávalót kell észben tartanunk, és beszereznünk, ha rövidebb ideig tart az előkészítés, akkor gyorsabban el tudjuk készíteni az ételeket. Ha pedig jó minőségű alapanyagokat választunk, akkor a hétköznapokon is minőségi ételeket ehetünk.

 

A magyarok többsége nem reggelizik, vagy nagyon rosszul teszi. Látsz esélyt a változásra?

 

Szerintem ez nagyon rossz szokás. Sokan gondolják úgy, hogy erre nekik nincsen idejük. Pedig csak pár apró dolgot kellene betartani. Legyen a tarsolyunkban 3-4 olyan reggeli recept, amit bármikor szívesen megeszünk. Ha ezeket gyakran készítjük, kellő gyakorlatot szerzünk benne, hogy a reggeli rohanásban is el tudjuk készíteni. A szükséges hozzávalók pedig mindig legyenek otthon. Az elkészítésükhöz szükséges eszközök is legyenek kéznél, ne a szekrény aljáról kelljen előbányászni minden reggel. Végül pedig szerezzünk be néhány színes vidám szalvétát, mert ha szépen van tálalva a reggeli, akkor még jobban fog esni!

 

A gyerekeket azért nem olyan nehéz rávenni a reggelire. Hogyan lehetne őket meggyőzni, hogy ne csak egy mogyorókrémes szendvicset egyenek?

 

Reggelizzünk együtt. A legjobban a jó példából tanulnak a gyerekek. Ha azt látják, hogy mi is változatosan és egészségesen eszünk, nekik is ez lesz majd a természetes. Attól sem kell megijedni, ha hetekig csak virslit vagy müzlit hajlandó a gyerek enni. Nálunk is volt ilyem korszak, mi is túléltük. A lényeg az, hogy lássák, van más lehetőségük, és egyszer csak eljutnak arra a pontra, hogy kipróbálnak más ételeket is.

 

Te mit reggelizel a legszívesebben?

 

Két kedvencem van. Az egyik az avokádós pirítós: vékony szelet pirított rozskenyér, korianderes krémmel megkenve, és avokádóval megpakolva (ennek a receptjét a könyvbe is megosztottam). A másik pedig a zabkása. Mindig szezonális friss gyümölccsel, és valami maggal megszórva. De ha kicsit nehezen indul a nap, akkor egy kis csokoládéval turbózom fel!

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload