Nincs kifogás! Igenis van időd sportolni, ha akarod

June 23, 2017

Hámori Barbara blogjában eddig több mint száz edzésformát próbált ki. Most elmondja, egyszülőként melyikkel érdemes kísérletezni.
 

 

Tudjuk, hogy gyerek mellett, egyedülálló szülőként szinte lehetetlen időt találni a sportolásra. Kinek is lenne ideje edzőterembe menni, amikor munka után rohanni kell a gyerekért, aztán pedig haza, hogy mindennel időben elkészüljetek másnapra? Most eláruljuk: mindenkinek, aki tudja, milyen mozgásformát válasszon.

Move it, Blondie! Hámori Barbara blogja nem csak a neve miatt különleges. Az újságíró néhány éve a fejébe vette, hogy minden olyan sportot kipróbál Budapesten, amit csak talál, tapasztalatait pedig megosztja az olvasókkal. Legyen az egy egyszerű kocogás, spinning óra, vagy éppen a FloatFit, a felsorolásból semmi nem maradhat ki. Még azok a sportok sem, amiket egyedülálló szülőként is nyugodtan kipróbálhatsz.

 

Ha tehát kevés az időd, és az egyetlen extrém sport az életedben a gyerek után szaladgálás, ezeket az edzésformákat neked találták ki.

 

 

 (Fotó: Hirling Bálint)

 

Bodyrope

 

Ha hallottál már a TRX edzésről, akkor nagyjából tudod, hogy mire számíthatsz, amikor kipróbálod az egyébként teljes egészében magyar gyártmányú hevedert. A különbség annyi, hogy az eszközt otthon is kényelmesen használhatod, nem kell miatta lemenned a terembe, ami elég sok időt elvesz. Az első edzés előtt persze azért nem árt, ha konzultálsz egy szakavatott edzővel, de utána nincs lehetetlen: az eszközt bármikor előkaphatod a szekrényből, hogy azokat az izmaidat is átmozgasd, amikről korábban nem is gondoltad volna, hogy léteznek. Még több információ a Bodyrope edzésekről a blogon.

 

Ugrókötelezés

 

Lehet, hogy utoljára általános iskolában az udvaron vetted a kezedbe, pedig az ugrókötelezés az egyik legjobb mozgásforma, amivel növelheted az állóképességed. Ha most arra gondolsz, hogy ez csak a gyerekek játéka, nagyot tévedsz. Meg fogsz lepődni, milyen nehéz és mekkora kitartás kell hozzá. Hatalmas előnye, hogy a bárhol olcsón kapható kötélen kívül semmi másra nincs hozzá szükséged, csak egy cipőre, és egy kis időre, amíg a gyerek alszik.

 

Kültéri edzőterem

 

Ha szép az idő és nincs kedved a négy fal között ülni, a kültéri edzőtermeket neked találták ki. Szerencsére ezekből egyre több van az országban, és kis keresgéléssel olyat is találhatsz, amit zöld park, vagy játszótér mellé építettek, így amíg te edzel, a gyerekek is el tudják foglalni magukat. Egy dolgot azonban ne felejts el: mindig olvasd el a tájékoztatót, mielőtt kipróbálod a gépeket. Sokan ugyanis bemelegítés nélkül kezdenek el edzeni, aminek könnyen sérülés lehet a vége.

 

Görkorcsolya, bicikli, futás

 

A klasszikus hármas: azon kívül, hogy növelik az állóképességet és önmagában is mindegyik remek edzés, a gyerekek is imádni fogják, ha magaddal viszed őket. Ha jól választjuk meg a távot, egy-egy biciklitúra vagy görkoris edzés külön élmény lehet a kicsiknek.  És akár hiszed akár nem, még a kocogás is lehet élvezetes gyerekkel: ha még pici, nyugodtan vidd magaddal egy babakocsis futásra, ha pedig már nem fér bele, akkor irány egy nagyobb játszótér, vagy egy sportpálya, ahol gyerekeknek is vannak eszközök: amíg te rovod a köröket, hidd el, ők elfoglalják magukat.

 

Még több videós sportajánlót találsz Barbi youtube csatornáján.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload